3 Kasım 2010 Çarşamba

"...Yalnızca sanatçı olarak değil, aynı zamanda insan, adam, baba, dost, komşu vb. olarak hayatta yapacakların dünyanın ebedi 'manası', ebedi adalet tarafından sıradan sabit bir ölçüye göre değil, yalnızca senin şahsına özgü ve başka da eşine rastlanmayan bir ölçüyle değerlendirilecektir.

...hayatına bir biçim vermek isteyen insan için önemli olan, onun kendi karakter özelliklerini, yani kendine doğuştan verilenleri hayatında ve icraatında mümkün olduğu kadar tam ve katıksız bir şekilde dile getirmesidir."

...

"...Ben olmak ile yapmak arasında bir ayırım yapmayı ve 'cani'de muhtemel evliyayı görmeyi Hint düşünürlerinden öğrendim.

...Önemli olan yapmak değil, istektir şeklindeki anlayışa da dikkat etmek gerekir. Bu anlayış olgun insanlar ve milletler için doğrudur, olgun olmayanlar için değil.

...Haklı görünmeye ve haklı olmaya hiçbir değer vermiyorum. Bu konuda tartışmayı sürdürmek de istemiyorum. Çünkü yapmam gereken daha zaruri ve önemli şeyler var."

...

"...Ben insanın en derin bataklıklarda bile kaybolmayacağına, en koyu yozlaşmalardan kendini kurtarabilen mucizevi bir güç olduğuna inanıyorum."

...

"...ister zayıf olsunlar, ister zararlı olsunlar, insanları seviniz, ama onları yönlendirmeye kalkışmayınız."

...

"...umumun ve kendi hayatımın uçurumlarını gizlemek veya onları zararsız göstermek görevinden bir şey anlamıyorum, aksine benim görevim insanlığını kaybetmiş olanda ıstırap ve endişeleri keşfetmek ve onları bugünkü şekilleriyle dile getirmek ve paylaşmaktır."

Hermann Hesse'nin Mektupları, Çev. Battal İnandı,
Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 1983.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder